luni, octombrie 29, 2018

DU-TE-NCOLO CU INCULTURA TA!

Citeam deunăzi câteva comentarii tastate de populație în cadrul unei postări ce ne reamintea cât de justițiari sunt politicienii care ne conduc... Lăsând la o parte asocierea nepotrivită contextului actual, unul dintre românii care se băga în seamă comentând cu foc era certat serios cu limba română, folosind cratima exact unde nu trebuia, scriind mult și fără oprire, așa încât îți trebuia cel puțin o recitire pentru a-l înțelege. Un altul îl apostrofa în comentariul său, trimițându-l să se mai cultive. Prin lectură și prin învățare, că doar nu cu tractorul ce răstoarnă brazda de pământ. Pe ogor poți face treabă și dacă nu ai cratima la tine, articolul hotărât în geantă, punctul și virgula în buzunar. Despre asocierile dintre subiect și predicat nu mai zic nimic pentru că ar fi prea mult pentru un violator al limbii române, unul dintre cei numeroși, din ce în ce mai numeroși. Pe el și pe cei mulți ca el, țara îi vrea proști, da! Iar el nu e suficient de deștept încât să realizeze că țara îl vrea prost. Un al treilea român părtaş la comentariile de dinainte îl trăgea de mânecă pe cel de-al doilea spunându-i că nu contează cât de bine folosești limba română, ci doar mesajul e important, "dă-o-ncolo de limbă română"!
Aici am fost lovit rău de tot! Acolo unde mă doare. Mă doare să știu că nu ești capabil să folosești corect limba română. Natura mea umană, originile mele și apartenența mea mă fac să mă doară că tu ai această problemă. Cel mai probabil ești în situația în care te faci vinovat de următorul fapt: atunci când ai avut ocazia să înțelegi frumoasa limbă română tu ai fost nesimțitor. Te-a durut interesul și ai refuzat să o înveți. Ai ignorat-o, ai batjocorit-o și ai schingiuit-o pentru ca acum să o siluiești permanent ori de câte ori ți se scoală ție același interes. Tu nu realizezi, dar asta te face cel puțin semianalfabet, manevrabil și ușor de convins. De persoane ca tine au nevoie cei care își urmează interesul murdar de a strânge cât mai multe voturi. Pentru că sunteți mulți și buni de pus ștampila. Tot de cei ca tine e nevoie pentru a fi o oaie în plus într-o turmă căreia ciobanul îi arată ciomagul îndrumând-o în stânga sau în dreapta. Ciobanul acesta nu are prea multe clase în plus față de tine, dar are suficiente cât să îți vorbească pe înțelesul tău, să te trombonească convingându-te că el este cel mai bun pentru tine și că el îți vrea binele, așa cum nimeni nu a mai făcut-o și nici nu o va mai face. Astfel de ciobani sunt mulți, au și ei turma lor care se mărește de la un an la altul pentru că ciobanul șef are grijă să îngroașe numărul celor care nu au coloană vertebrală. De ce crezi că educația este subfinanțată de zeci de ani? Pentru ca tu, semianalfabetule, să promovezi examenele vieții fără să înveți, trecând prin școala aia proastă și învechită chiulind și batjocorind profesorii buni sau răi, înjurând și lovind colegii cu înclinație înspre școală, fiind un fel de "jmecher" care dă citate doar din guțe cu salam născute din vijeliile gândirii și rânjindu-ne nouă în față ca semn al reușitelor tale fără efort.
Dacă tu o "dai încolo de limbă română", atunci și eu îmi rezerv dreptul de a nu te lua în seamă la o eventuală numărătoare, de a nu te asculta atunci când mă străduiesc să te înțeleg ce spui. Du-te și tu încolo cu incultura ta cu tot!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu